Започна пренареждането на жълтите павета в София

Предложената технология е съгласувана с Националния институт за недвижимо културно наследство

Некачественият ремонт на жълтите павета
Некачественият ремонт на жълтите павета

На 16 юли започва пренареждането на жълтите павета по бул. "Цар Освободител" в участъка между бул. "Васил Левски" и ул. "15-ти ноември", съобщиха от пресцентъра на Столичната община. Движението в тази отсечка се затваря, а алтернативните маршрути за движение са бул. "Васил Левски" в посока бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Дондуков", бул. "Сливница" и  ул. "Оборище".

 

Забраняват се престоят и паркирането на пътни превозни средства на североизточната дъга на пл. "Св. Александър Невски" между ул. "Оборище" и ул. "Дунав". Пренареждането на проблемния участък от бул. "Цар Освободител" е за сметка на фирмата-изпълнител "Трейс Груп".

 

Ремонтът няма да струва нищо на Столичната община, заяви вчера заместник-кметът Ангел Джоргов. Първото пренареждане още не е платено, пренареждането на жълтите павета струва около 206 хил. лева., които не са платени, като това повторно пренареждане също няма да бъде платено, коментира той. Паветата ще бъдат пренаредени на площ от 2000 кв. метра. 

 

След разместването на жълтата паважна настилка в участъка, по заповед на кмета Йорданка Фандъкова, бе създадена експертна група с преподаватели, строители, проектанти и експерти от Столичната община. Експертната група извърши поредица от изследвания и изготви предложение за промяна на технологията на редене, на материалите за фугата и основата под паветата.

 

Предложената технология беше изпълнена на тестови участък до депо "Враждебна", където се направиха и допълнителни изпитвания, припомниха от Столичната община. Предложената технология е съгласувана с Националния институт за недвижимо културно наследство. Очаква се дейностите по бул. "Цар Освободител" да приключат в средата на септември.

 

Според историческа справка на сайта на Столичната община, жълтите павета са на повече от 100 години. През първото десетилетие на 20 век, в стремежа за обновление на столичния град, се появява тази оригинална паважна настилка, излъчваща и многообразна символика. Нейната реализация е дело на кмета Мартин Тодоров, произхождащ от род, дал цяла плеяда бележити личности на България. Негов брат е акад. Александър Теодоров-Балан - учен, езиковед и първи ректор на Софийския университет. 

Още от "Региони"

АЕЦ "Козлодуй" поздрави своите абитуриенти

Славян Лачев, заместник изпълнителен директор на АЕЦ "Козлодуй", поздрави младите хора за смелостта и желанието да бъдат първите, които участват в новата форма на професионална подготовка в средното образование

Прочетете повече прочетете повече

Взаимодействието на АЕЦ "Козлодуй" с местната общност – във фокуса на международна среща

Централата посрещна делегация от Словакия, включваща представители на ядрени компании – оператора на АЕЦ "Бохунице" и АЕЦ "Моховце", "Словенске електрарне", дружеството JAVYS

Прочетете повече прочетете повече

Групата на ГЕРБ-СДС в СОС с позиция относно стачката на транспортните работници на 14 май 2025 г.

Днешната стачка е пряк резултат от недалновидната, хаотична и икономически неиздържана политика, водена от ръководството на транспортния ресор в лицето на "Спаси София"

Прочетете повече прочетете повече

Във Враца отбелязват Световния ден на предизвикателството

В рамките на инициативата ще бъдат направени демонстрации по футбол, таекуондо, стрийт фитнес, волейбол, борба, джудо, спортни танци, брейк-денс, лека атлетика, презентации на водните спортове, тенис на корт, тенис на маса и други

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени