Европейската комисия предложи днес повече участници да се включат в противодействието на дезинформацията. Комисията представи доклад за мерките, предприети наскоро от най-големите играчи онлайн.
Според ЕК е необходимо в общите усилия да се включат също фирми, които печелят от разпространението на реклама като разработчици на рекламни материали и доставчици услуги, свързани с комуникация. Комисията предлага също включването на платформи за електронни разплащания и търговия, както и за обмен на съобщения (т. нар. месинджъри).
При досегашните усилия за противодействие на дезинформацията за COVID-19 големите доставчици на услуги в интернет (Майкрософт, Фейсбук, ТикТок, Туитър, Гугъл) съобщават на ЕК, че блокират съдържание и правят по-видими онези съобщения, чиято достоверност е проверена.
Туитър дава пример със сключването на споразумение с телеграфните агенции Ройтерс и Асошиейтед прес, чиито съобщения за пандемията се включват видимо при разразяване на дискусия сред потребителите на услугата. Друга мярка включва даването на предимство на видеа, графики и съобщения, изработени от правителства за насърчаване на ваксинирането.