ЕК предлага противодействието на дезинформацията да се разшири

Според ЕК е необходимо в общите усилия да се включат също фирми, които печелят от разпространението на реклама

Дезинформация
Дезинформация Източник: Zonanews

Европейската комисия предложи днес повече участници да се включат в противодействието на дезинформацията. Комисията представи доклад за мерките, предприети наскоро от най-големите играчи онлайн.

 

Според ЕК е необходимо в общите усилия да се включат също фирми, които печелят от разпространението на реклама като разработчици на рекламни материали и доставчици услуги, свързани с комуникация. Комисията предлага също включването на платформи за електронни разплащания и търговия, както и за обмен на съобщения (т. нар. месинджъри).

 

При досегашните усилия за противодействие на дезинформацията за COVID-19 големите доставчици на услуги в интернет (Майкрософт, Фейсбук, ТикТок, Туитър, Гугъл) съобщават на ЕК, че блокират съдържание и правят по-видими онези съобщения, чиято достоверност е проверена.

 

Туитър дава пример със сключването на споразумение с телеграфните агенции Ройтерс и Асошиейтед прес, чиито съобщения за пандемията се включват видимо при разразяване на дискусия сред потребителите на услугата. Друга мярка включва даването на предимство на видеа, графики и съобщения, изработени от правителства за насърчаване на ваксинирането.

Още от "Светът"

''Коалицията на желаещите'' е готова да разположи европейски войници в Украйна след прекратяване на огъня

В изявлението си лидерите потвърждават непоколебимата си подкрепа за Украйна и хвалят ангажимента на Зеленски за постигане на справедлив и траен ми

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени