ЕК предлага противодействието на дезинформацията да се разшири

Според ЕК е необходимо в общите усилия да се включат също фирми, които печелят от разпространението на реклама

Дезинформация
Дезинформация Източник: Zonanews

Европейската комисия предложи днес повече участници да се включат в противодействието на дезинформацията. Комисията представи доклад за мерките, предприети наскоро от най-големите играчи онлайн.

 

Според ЕК е необходимо в общите усилия да се включат също фирми, които печелят от разпространението на реклама като разработчици на рекламни материали и доставчици услуги, свързани с комуникация. Комисията предлага също включването на платформи за електронни разплащания и търговия, както и за обмен на съобщения (т. нар. месинджъри).

 

При досегашните усилия за противодействие на дезинформацията за COVID-19 големите доставчици на услуги в интернет (Майкрософт, Фейсбук, ТикТок, Туитър, Гугъл) съобщават на ЕК, че блокират съдържание и правят по-видими онези съобщения, чиято достоверност е проверена.

 

Туитър дава пример със сключването на споразумение с телеграфните агенции Ройтерс и Асошиейтед прес, чиито съобщения за пандемията се включват видимо при разразяване на дискусия сред потребителите на услугата. Друга мярка включва даването на предимство на видеа, графики и съобщения, изработени от правителства за насърчаване на ваксинирането.

Още от "Светът"

Вътрешният министър на Германия не иска да се бърза със забрана на партията "Алтернатива за Германия"

През последните години партията печели популярност, използвайки общественото недоволство от икономическата ситуация и нарастващата тревога по въпросите на имиграцията

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени