Експерт: Западните санкции направиха руската гражданска авиация безнадеждна и опасна

Руският авиационен сектор е в тотален колапс, заявява експертът по авиация и бивш инженер-изпитател в конструкторското бюро "Антонов" Константин Криволап

Руски граждански самолет
Руски граждански самолет Източник: Летателен отряд "Россия"

Руският авиационен сектор, включително гражданските полети, е пред тотален колапс. Всеки полет вече е руска рулетка, което се доказва и с ежедневните авиоинциденти във федерацията. Броят на произшествията и извънредните ситуации с въздухоплавателни средства в Русия, особено цивилни, се увеличи след пълномащабното нахлуване в Украйна.

 

95% от всички полети на руските авиокомпании са със самолети на чуждестранни гиганти. След наложените санкции авиационният сектор на Русия на практика се срина. Експертът по авиация и бивш инженер-изпитател в конструкторското бюро "Антонов" Константин Криволап заяви пред украинската телевизия Freeдом, че по чудо в момента в Русия стават аварии без човешки жертви, но е само въпрос на време да се стигне и до катастрофа с огромни мащаби.

 

Летенето в Русия става все по-опасно всеки ден, особено ако нарушите правилата, които са разработени през последните 70 години. Проблемите най-често възникват в двигателите на самолетите, както и в хидравличните системи.

 

"Ремонтите, които преди са се извършвали за седмица или две, сега продължават 4-5 месеца или дори шест месеца", каза авиационният експерт Василий Шевченко. Европейските и американските компании не извършват поддръжка на самолетите (които де факто им бяха откраднати от Москва) и не доставят резервни части за Русия. Всички авиотехнически центрове в Русия са с отнети лицензи, тоест всякакви ремонти на самолети, извършвани на територията на страната-агресор, са незаконни.

 

Освен това Русия е отрязана от софтуера SITA, който може да се опише като интернет за въздушен транспорт, а руските пилоти вече не се обучават на западни тренажори и симулатори. Западните санкции направиха руската гражданска авиация безнадеждна и опасна.

 

Това кара руските власти да извършват "канибализъм". "Взето е решение на правителствено ниво и канибализмът е признат за законен. Тоест тези самолети, които вече не могат да работят, се разглобяват, резервните части се извозват и се монтират на други, но и те не достигат. И това е решение на правителството! Последствията са груби нарушения на безопасността на полетите", обяснява Василий Шевченко. Така се стига до момента, в който 30% от откраднатите западни самолети след наложените санкции са извън експлоатация.

Още от "Светът"

Проруски кандидат печели първия тур на изборите за президент на Румъния

Джорджеску, който не принадлежи към никоя партия, също обеща да сложи край на това, което той нарича сервилност към Европейския съюз и НАТО, особено по отношение на подкрепата за Украйна

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени