Кола от нулата, за да счупи рекорди за скорост - разкошната Hennessey Venom F5

"Venom F5 е проектиран да бъде ненадминат "десетоборец" сред хиперавтомобилите", каза Джон Хенеси

Hennessey Venom F5
Hennessey Venom F5 Източник: HPE

Разкошната Hennessey Venom F5 продължава да впечатлява. Джон Хенеси и неговият екип от любители на скоростта в Hennessey Performance Engineering (HPE) са създали кола от нулата, за да счупи рекорди за скорост: истинско постижение за базирания в Тексас бутиков тунинг магазин – и сега производител на автомобили с малък брой, – известен с това, че често преобръща правилата.

 

"Venom F5 е проектиран да бъде ненадминат "десетоборец" сред хиперавтомобилите", каза Джон Хенеси в прессъобщение на HPE. "Нашите клиенти обичат скоростта, така че сме готови да прокараме границите на възможното, за да се опитаме да поставим рекорд за най-бързия сериен автомобил в света".

 

Venom F5 има базиран на GM LSX 6.6-литров V8 (с галено име Fury) с два персонализирани турбокомпресора, които генерират 1817 конски сили и 1193 lb-ft въртящ момент. Fury има толкова невероятен апетит за мощ, че изстреля пламъци от ауспуха по време на тестовете си в началото на януари 2022 г. Освен това Hennessey Venom F5 не е лошо изглеждащ автомобил. Въпреки че не е най-честният сред елита на суперавтомобилите (където са Ferrari Roma и Aston Martin Vantage), властното присъствие на Venom F5 е достатъчно, за да държи екзотичните хиперколи на нокти.

 

Bugatti Chiron, по-специално Super Sport 300+, е скоростен демон на стойност 4 милиона долара, който постави нов производствен рекорд за скорост през 2019 г. Той се движеше с 490 км/ч по време на еднопосочно движение в тестовата база на Volkswagen Ehra-Lessien, спечелвайки му правото да се похвали като най-бързия сериен автомобил в света. Въпреки това поставянето на официален рекорд за максимална скорост означава извършване на двупосочен пробег с максимална скорост в независим пътен тест, контролиран от независима управляваща агенция.

 

Предполага се, че средната максимална скорост между двата пробега е официалната максимална скорост на автомобила, а Chiron е изминал само в една посока, поради което няма да видите Bugatti Chiron Super Sport 300+ в списъка с най-бързите производствени коли.

Междувременно Hennessey Venom F5 все още не е участвал в официално състезание за максимална скорост.

 

Но от друга страна той има да мисли за повече конкуренти, отколкото само за Bugatti Chiron. Според Motor Trend невероятният SSC Tuatara стана най-бързата кола в света, като се движи със средна двупосочна скорост от 455.28 км/ч в космическия център "Кенеди" миналия януари 2021 г. Тя измести Koenigsegg Agera RS, който спечели корона през 2017 г., като разви 447.24 км/ч в официален опит за рекорд от 2017 г.

 

Освен ако SSC Tuatara или дългоочакваният Koenigsegg Jesko Absolut не преодолеят неуловимата бариера от 3500 км/ч, смятаме, че Hennessey Venom F5 може да почива на лаврите си. Освен това това не е първата подобна битка на Джон Хенеси. Той счупи множество рекорди за скорост със своя суперавтомобил Venom GT, по същество Lotus с двигател Corvette V8.

 

Той ускорява от 0 до 300 км/ч за 13.63 секунди, което е по-бързо от Bugatti Veyron Super Sport и Koenigsegg Agera R. На свой ред през 2014 г. Venom GT разви 435.31 км/ч. Все пак това беше еднопосочна аеродинамична тестова сесия. Не забравяйте, че правилата казват, че официалната максимална скорост трябва да бъде средната скорост на двупосочен пробег.

Още от "Светът"

Германската армия отчита ръст в набирането на нови войници, каза министърът на отбраната

Съгласно новите цели на НАТО по отношение на капацитета Бундесверът се стреми да увеличи силите си до около 260 000 военнослужещи, плюс 200 000 резервисти, за да може да отговори на заплахата от страна на Русия

Прочетете повече прочетете повече

Полша задейства авиация, за да гарантира безопасността на въздушното си пространство, след като Украйна предупреди за ру

Тази нощ цяла Украйна беше под въздушна тревога след предупрежденията на украинските ВВС за руски ракетни атаки и атаки с дронове

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени