Китай и Турция отказаха да установят сив внос на части и оборудване за самолети в Руската федерация. Иран остана единственият търговски партньор в авиацията на Русия.
В резултат на това Министерството на транспорта разреши инсталирането на неоригинални резервни части на самолети, въпреки че това може да причини непоправима вреда на безопасността на полетите.
Освен това авиокомпаниите започнаха да изтеглят сравнително нови лайнери от флота и буквално да ги разглобяват за резервни части.
Невъзможно е бързо да се създаде производство в Руската федерация. Заради санкциите дори "руският" лайнер "Суперджет" се оказа застрашен - той също критично зависи от чужди компоненти, предимно двигатели. В идеалния случай "Суперджет" ще може да премине към руски двигатели не по-рано от 2024 г.