Николай Ненчев: МиГ-29 трябва да бъдат пенсионирани

Пилотът не се е обадил на ръководител "полети", нито е катапултирал. Това говори за възникнал изненадващо проблем, смята експертът по авиация Ангел Борисов

Николай Ненчев
Николай Ненчев Източник: bTV
"Останали са само четири МиГ-29, които са изправни. От тях два носят дежурство. Ако тези самолети не са качествени, по-добре българските пилоти да не летят. Тези момчета ще бъдат изложени на изключително голям риск. Тези самолети трябва да бъдат "пенсионирани" и да търсим други алтернативи". Това коментира в предаването "Тази сутрин" по bTV бившият министър на отбраната Николай Ненчев във връзка с инцидента с изтребителя, който падна в Черно море.
 
Издирването на машината и пилота все още продължава. Търси се и черната кутия. Ненчев не изключи техническа грешка, пилотска грешка, включително и диверсия да са възможните причини за инцидента. Бившият военен министър обаче призова да се изчака експертизата и да се види реалната причина, защото се анализира едно, а може да се окаже съвсем друго. За него са важни причините за случилото се. "Пилотите са на санитарния минимум като подготовка за подобни тренировки. Говорим за едни 30-35 годишен нальот, при положение че стандартите на НАТО са около 180 часа. Трябва да помислим за това каква е перспективата пред военната ни авиация, какви са проблемите и възможните решения", обясни Николай Ненчев.
 
Той поясни, че тези самолети се ремонтират с части втора употреба, които вече не се произвеждат и затова е много опасно. Ненчев е бил против тези ремонти, защото според него ефективността е нулева. По думите му трябва да се търси алтернатива. "Може и проблемът да е бил в авиониката, която е остаряла. Нашите изтребители днес не са съвместими с тези на нашите съюзници", категоричен бе бившият военен министър. Според него трябва да се направи стратегически преглед на авиацията, защото тези инциденти ще продължат и ще направим така, че ще останем без летци.
 
 
"Пилотът не се е обадил на ръководител "полети", нито е катапултирал. Това говори за възникнал изненадващо проблем". Това смята експертът по авиация Ангел Борисов, бивш главен инспектор по безопасността на полетите в "Гражданска въздухоплавателна администрация". Според него инцидентът е станал в стрелемежа си пилотът да избегне водната струя. Борисов допуска, че е загул ориентация за момент. "Черната кутия ще каже имало ли е евентуално и нещо друго, което е възникнало в този момент след поразяването на целта. Той стреля, докладва и в момента на оттегляне е станало нещо", каза пред bTV  експертът.

Още от "България"

Последни новини

Най-четени