Емил Димитров: Забраната за строителство по Черноморието ще ни струва поне 1000 дела и поне 3-4 млрд. лева обезщетения

Имам молба към Радев - не махайте този министър , защото след него сигурно ще докарате Йоло Денев. 

Емил Димитров-Ревизоро
Емил Димитров-Ревизоро Източник: МС

"Поне 1000 дела и поне 3-4 млрд. лева обезщетение всяка година. Предвиждам вълна от дела - това ще са кметове, общините, частна собственост. Добрич, Варна и Бургас да си знаят какво ги чака". Така бившият екоминистър Емил Димитров коментира първите стъпки на новия ресорен министър Асен Личев.

 

Загубихме 1 милиард и 200 милиона лева частна инвестиция. Това е най-голямото престъпление, което се случи, заяви Димитров. "Молех и Мая Манолова, и предишния парламент, и сегашният министър да не се изказват по отношение на вноса и износа на отпадъци в България, защото трупаме непрекъснато огромни камари с боклуци. Те седят на пирамиди, трябва да има завод за изгаряне на боклуци в София, в Северна и Южна България. Имахме чуждестранна инвестиция за 1,2 млрд. лева във Варненско, в Девня хората казаха съжаляваме, неясна политическа среда, другаде ще го правим. Защо трябваше да я губим, сега държавата ще дава парите", коментира Димитров. 

 

Относно заповедта за спирането на тунела под Петрохан Димитров заяви: "Цяла Северозападна България чака нещо да се случи". 

 

Според него се задава проблем с българските отпадъци. "Боклуците се трупат и добре, че циментовите заводи ги изгарят, ако те спрат ще стане един огромен боклукчарник в България", коментира Димитров.

 

"Първото, което направиха е заради отпадъците казаха, че ще затворят границите. Държа да кажа, че Черно море, Турция, РС Македония, Сърбия са европейски външни граници. Като ги затвориш, правиш балкански шенген. Това е лош сигнал към инвеститорите", заяви Емил Димитров, бивш министър на околната среда и водите.

 

Второто голямо "постижение" според него е пристанище на Капитан Андреево, на река Марица. Там поставиха условие Гърция и Турция да се разберат Марица да стане плавателна до морето. "Извинявай за два месеца си министър, ще затвориш двете български пристанища, ама ще откриваш някакво ново на Марица... В момента да кажеш, че Гърция и Турция да се разберат и ще направят Суецки канал от морето до Капитан Андреево?", заяви Димитров.

 

"Когато се строеше Балкански  поток стана огромен проблем със замърсяването на р. Искър и после 6 месеца ходих да чистя и да се оправяме. Знаете ли как се чисти Искър? Изцапа я една от фирмите. Това стана миналата година и всички директори, които го допуснаха бяха уволнени. Те бяха се подредили така - бащата директор, синът инвеститор, сина е оцените, а бащата е фирмаджия", разкри бившият екоминистър.

"Всички тези хора съм ги уволнил и съм ги дал на прокуратурата, а сега пак се върнаха като зам.-министри. Всички тези хора се върнаха в министерствата. Изгоненият директор, който е допуснал това да се случи  е в енергетиката и отговора за Гърция. Преди това бяха от ГЕРБ, аз ги уволних и сага дойдоха от БСП. Валерия Калчева и Жикова, другия е виден бизнесмен, а баща му е оценител", добави Ревизоро.

 

Имам молба към Радев - не махайте този министър , защото след него сигурно ще докарате Йоло Денев. 

Още от "Икономика"

Министър Жечо Станков: България има шанс да се превърне в балансираща мощност за целия регион - чрез изграждането на нов

Новите реалности в енергетиката изискват не просто адаптация, а категорична устойчивост на системата, подчерта министърът на енергетиката

Прочетете повече прочетете повече

Красен Кръстев: Договорът на "Булгаргаз" с турската компания "Боташ" не е изгоден за България и за него няма икономическ

Унгария, Молдова, Словакия и Австрия показват калкулация, че доставка на природен газ през Германия е много по-евтина от тази, която предлага България през договора с "Боташ" и дори когато сваляме цената с 30 процента, каза Жечо Станков

Прочетете повече прочетете повече

Взаимодействието на АЕЦ "Козлодуй" с местната общност – във фокуса на международна среща

Централата посрещна делегация от Словакия, включваща представители на ядрени компании – оператора на АЕЦ "Бохунице" и АЕЦ "Моховце", "Словенске електрарне", дружеството JAVYS

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени