Кабинетът в оставка отпусна 32 млн. лева за БДЖ

Осигурен е и безлихвен заем на НКЖИ за два жп проекта

Модерен влак
Модерен влак Източник: БДЖ

Кабинетът в оставка осигури близо 32 млн. лева за закупуване на 76 модернизирани вагона за "БДЖ-Пътнически превози", както и отпусна 154,6 млн. лева безлихвен заем на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) за два железопътни (жп) проекта, съобщиха от пресслужбата на Министерския съвет в оставка.

 

С новия подвижен състав се очаква да бъде осигурено ефективното изпълнение на графика за движение на влаковете и минимизирани закъсненията, породени от недостиг на влакове. Ще бъде предоставено и много по-комфортно и безопасно пътуване на пътниците, става ясно от мотивите на кабинета.

 

Мерките са в изпълнение на Програмата за управление на Република България юни 2023 г. - декември 2024 г., раздел "Транспорт и съобщения". Средствата ще бъдат осигурени за сметка на капиталовите разходи по централния бюджет за 2024 г.

 

С друго свое решение правителството в оставка одобри отпускането на безлихвен заем на НКЖИ. Средствата са необходими за продължаване на строителните дейности по проектите "Модернизация на жп линия София - Драгоман - сръбска граница: жп участък Волуяк - Драгоман, фаза 2" и "Модернизация на жп линия София - Пловдив: жп участък Елин Пелин - Костенец, фаза 2". Заемът се отпуска за срок до 31 декември 2024 г.

 

Изпълнението на двата проекта е започнало с финансиране от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 и предстои дейностите, които не са изпълнени в периода на допустимост на разходите по оперативната програма, да бъдат фазирани в Програма "Транспортна свързаност" (ПТС) 2021-2027 г.

 

До приключването на процедурите по фазиране на двата проекта се налага финансирането на строителните дейности, надзора, отчужденията и археологията да бъдат осигурени от Държавния бюджет, а средствата ще бъдат възстановени след включването на проектите в ПТС 2021-2027 г.

 

Отпускането на заема цели да няма прекъсване в строителството по двата ключови проекта, които са част от направлението сръбска граница - Драгоман - София - Пловдив.

Още от "Икономика"

Последни новини

Най-четени