Китайка излезе за първи път в Космоса

Тя е прекарала шест часа и половина в откритото пространство тази нощ

За първи път китайка излезе в космоса
За първи път китайка излезе в космоса Източник: Zonanews
За първи път китайка излезе в космоса. 41-годишната Ван Япин, пилот и полковник от военновъздушнити сили, бе част от екипажа на космическия кораб "Шънчжоу 13", изстрелян в средата на миналия месец към единствения засега китайски модул на орбита - "Тянхъ" ("Небесна хармония"), пише "24 часа".

Заедно с командира на мисията, генерал Чжай Чжъган, на 55 години, тя е прекарала шест часа и половина в откритото пространство тази нощ, съобщи китайската космическа агенция за пилотираните полети. Двамата продължили изграждането на бъдещата китайска станция в космоса, която ще състои общо от три модула. По-конкретно те инсталирали нови елементи от външна роботизирана ръка, проверили надеждността на оборудването и пробвали скафандри от ново поколение.

"Всички планирани задачи бяха изпълнени успешно", подчерта агенцията в комюнике. Тричленният екипаж на "Шънчжоу 13", който включва още един мъж, ще остане в космоса половин година - рекорд за Китай. Освен че ще продължи изграждането на бъдещата китайска космическа станция, той ще теста издръжливостта на човешкия организъм в безтегловност.