Андрей Новаков: Еврокомисията трябва да побърза и да каже ще допусне ли празни камиони да кръстосват Европа и да замърсяват въздуха

Писмото до Европейската комисия, инициирано от българския евродепутат, е подкрепено от 67 евродепутати от девет държави-членки

Андрей Новаков
Андрей Новаков Източник: ПП ГЕРБ

Европейската комисия трябва да побърза и да се произнесе дали ще остави в сила спорните разпоредби в Пакет Мобилност I, заради които товарните камиони са длъжни да се връщат у дома на всеки осем седмици. За това призова евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Андрей Новаков в писмо до европейския комисар по транспорта Адина Вълян и вицепрезидента на Европейската комисия, отговарящ за Зелената сделка, Франс Тимерманс. Всички български представители в Транспортната комисия на Европейския парламент (ЕП), включително депутати от различни политически сили, са единодушни за националния интерес по този регламент.

 

България защитава позицията, че приетите разпоредби са в противоречие със Зелената сделка и че те нарушават основния принцип за свободно движение на хора и стоки в ЕС. Регламентът се оспорва от девет страни-членки с аргумента, че блокира конкуренцията в транспортния сектор. Писмото до Европейската комисия, инициирано от българския евродепутат, е подкрепено от 67 евродепутати от девет държави-членки. През месец февруари, повече от половин година след окончателното приемане на Пакет Мобилност I, Еврокомисията обяви резултатите от проучване за ефектa върху околната среда от прилагането му.

 

Изследването доказа, че задължителното връщане на превозното средство на всеки 8 седмици е вредно за климата и ще предизвика 1,9 млн. допълнителни пътувания и увеличение с 2,9 млн. тона емисии на CO2 през 2023 г. То потвърди и тезата, залегнала в основата на позицията на държавите-противници на регламента, че Пакет обилност I ще влоши пазара, ще доведе до задръствания по границите извън Шенген и ще удвои сегашното време на изчакване.

 

"Тук става дума за две неща - защита на националния интерес и правата на българските шофьори и превозвачи, но и последователност в прилагането на европейските политики като цяло. Не може да се борим за намаляване на въглеродните емисии и в същото време да допускаме празни камиони да обикалят континента и да замърсяват въздуха. Ред е на Европейската комисия да предложи работещо решение по този въпрос", коментира Новаков.

 

Андрей Новаков е евродепутат от 2014 г., когато става най-младият член на Европейския парламент (2014-2019) и един от най-младите в историята на институцията. Понастоящем той е координатор в Комисията по регионално развитие на ЕП и участва в още три парламентарни комисии - Кoмисията по бюджети (BUDG), Комисията по транспорт и туризъм (TRAN) и Комисията по бюджетен контрол (CONT).

Още от "Политика"

Радев наложи вето върху законовите промени за особения управител в „Лукойл“

Според съставителите на неговите мотиви промените в закона водят до "подкопаване на правовия ред в страната, противоречат на основни европейски правни норми и пораждат висок риск за публичните финанси"

Прочетете повече прочетете повече

Премиерът Росен Желязков: Очакваме третия транш от НПВУ, който е близо 1,6 млрд. евро, да постъпи в рамките на настоящат

Министър-председателят Росен Желязков посочи, че държавата е изпълнила 58 от общо 59 етапни цели, като второто плащане е не само постижение, но и предпоставка за третия транш по Плана

Прочетете повече прочетете повече

Вицепремиерът Караджов: През януари 2026 г. ще обявим втората процедура за електрически зарядни станции на стойност 19,5

Той заяви това при откриването на осмото заседание на Комитета за наблюдение на Програма "Транспортна свързаност" 2021–2027, което се провежда в Пловдив

Прочетете повече прочетете повече

Радев наложи вето на увеличаването на пределната възраст за военна служба

Досегашната законодателна практика за покачване на пределната възраст за военна служба не доведе до решение на проблема с некомплекта във Въоръжените сили, пише в мотивите

Прочетете повече прочетете повече

Проф. Костадин Ангелов: Дори Радев да наложи вето за "Лукойл", ще го отхвърлим за часове

Планът за възстановяване и устойчивост беше провален, отписан, ние го реанимирахме и благодарение на усилията на цялото правителство и лично на вицепремиера Дончев, второто плащане е факт, добави той

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени