Драматично-кукленият театър "Константин Величков" в Пазарджик многократно е сигнализирал отговорните държавни институции за нарушения, но реакция не е последвала. Това става ясно от официално изявление на театъра във връзка с договорните му отношения с управителя на дружествата "Суис Примиум Акаунтинг" и "Суис Примиум Системс" Петко Писков. Той е сочен за "мозъка" на схемите с източването на театрите в Разград и Смолян от прокуратурата. Театърът в Пазарджик е имал договорни отношения с Петко Писков в периода от 9 юни 2022 г. до 6 ноември 2023 г.
По време на стартиран одит от звено към Министерството на културата през октомври 2023 г. са констатирани предположения за множество нарушения, граничещи с престъпления от страна на Писков, се казва в позицията.
В този период Петко Писков абсолютно неправомерно е отказал да върне на пазарджишкия театър множество договори и всякакъв вид счетоводни документи, свързани с професионалната му дейност, е посочено в нея.
През ноември 2023 г. директорът на пазарджишкия театър Григор Антонов е пуснал сигнал до тогавашния министър на културата Кръстю Кръстев и до пазарджишката прокуратура.
През юли 2024 г. по време на проверка на Агенцията за държавна финансова инспекция Григор Антонов отново е сигнализирал проверяващите за противоправните действия на Петко Писков, е посочено още в разпространената позиция. От нея не става ясно какви мерки са предприели АДФИ и прокуратурата тогава.
Към момента Петко Писков е привлечен като обвиняем заради източването на театрите в Разград и Смолян.
Най-общо схемата е била с назначаване на хора на щат срещу огромен хонорар без те да участват в представленията. Другият начин е било чрез отчитане на продажба на билети за спектакли, които никога не са се играли.
Служебният министър на културата Найден Тодоров съобщи, че предшественикът му на поста Кръстю Кръстев е подал сигнали за нарушения в седем театъра още миналата година, но реакция не е последвала от правоохранителните органи.
Все още не е излязла публична информация кои са останалите четири театъра. В публичното пространство те се пускат един по един.